Ο Παγκόσμιος Πόλεμος πλησιάζει.
Οι προφητείες του Παϊσίου άρχισαν να πραγματοποιούνται
Το Κυπριακό θα λυθεί, αλλά όχι μέσω διαπραγματεύσεων
Η Τουρκία θα διαλυθεί
«Το γυάλισμα το γυάλισμα το γυάλισμα ο θεός το γυάλισμα το γυάλισμα»
Οι μεγαλύτεροι ήρωες στην Κύπρο, οι διάδοχοι της Μάτσης και του Αυξεντίου, είναι οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι.
«Μεγάλο παράπονο» από την Ελλάδα
Οι αδυναμίες της Εκκλησίας
Εξέφρασε την πεποίθηση ότι το Κυπριακό θα λυθεί, «αλλά όχι μέσω της διαδικασίας των συνομιλιών». Ο Μόρφου Νεόφυτος είπε ότι οι δύο ηγέτες, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης και ο Ντερβίς Έρογλου, δεν έχει χρόνο να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες για μια λύση στο Κυπριακό ακριβώς λόγω του «επερχόμενου» παγκόσμιου πολέμου, ο οποίος «έχει ήδη ξεκινήσει στη Συρία». Ο Αναστασιάδης, πρόσθεσε ο Μόρφου Νεόφυτος, «είναι πιο τρομερός για τη λύση, αν και πέρυσι όταν τον είδα και μιλήσαμε κατ' ιδίαν, τα πράγματα ήταν εύκολα. Ο Αναστασιάδης πιστεύει ότι το φυσικό αέριο μας επιτρέπει να διαπραγματευτούμε με ίσους όρους».
«Η Τουρκία θα διαλυθεί», είπε ο Μόρφου Νεόφυτος, προσθέτοντας ότι οι προφητείες του γέροντα Παϊσίου άρχιζαν να πραγματοποιούνται. Η μόνη αδυναμία της Τουρκίας, σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Μόρφου, είναι οι ηγέτες της και η φιλοδοξία τους να γίνουν χαλίφηδες. «Ο Θεός Καραμούτα ο Πουλίν», είπε.
Ο Μόρφου Νεόφυτος υποστήριζε ότι οι μεγαλύτεροι ήρωες στην Κύπρο, οι διάδοχοι της Μάτσης και του Αυξεντίου, ήταν οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι και ιερείς που δρούσαν στα κατεχόμενα εδάφη.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο «μεγάλο παράπονο» που έχει από την Ελλάδα, η οποία, όπως είπε ο Μητροπολίτης, «αν ήταν πατρίδα», θα έπρεπε να είχε ανακαλέσει την Πρέσβη της από την Τουρκία ως αντίδραση στις τουρκικές προκλήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ.
Αναφέρθηκε επίσης στο Ισλαμικό Κράτος και στον ρόλο της Τουρκίας, που έχει εκθρέψει.
«Είναι μεσάνυχτα», απαντά ο Επίσκοπος Μόρφου σε όλους όσους πιστεύουν ότι η ορθοδοξία, η εκκλησία και η πίστη βρίσκονται σε κρίση.
Σε ένα άλλο επίπεδο, ο Επίσκοπος Μόρφου έστρεψε τα πυρά του εναντίον των όσων ανησυχούν για τα έκτακτα περιστατικά και την κοινωνική πρόνοια. διδάξει στους ανθρώπους να μην αντιδρούν, δήλωσε ο Μόρφου Νεόφυτος, ο οποίος ρώτησε αν οι πολίτες σε διεθνές θα ξεσηκωθούν ως αντίδραση στην οικονομική δυστυχία.
Παρακάτω είναι το πλήρες κείμενο της συνέντευξης. Επίσης, παρακολουθήστε ένα απόσπασμα σε βίντεο.
Είστε αισιόδοξος για μια λύση στο εθνικό πρόβλημα, δεδομένης της κρίσης που έχει ξεσπάσει στην Κύπρο ως αποτέλεσμα των τελευταίων τουρκικών προκλήσεων στην κυπριακή ΑΟΖ; Θα είναι η τελευταία πορεία προς τη Μόρφου φέτος;
Είμαι βέβαιος ότι το Κυπριακό πρόβλημα θα λυθεί, αλλά όχι μέσω της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων. Το Κυπριακό πρόβλημα, όπως και τα κουρδικά και αρμενικά προβλήματα, θα λυθούν μέσω γεωπολιτικής αναδιάταξης, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Είμαι υπέρ της λύσης του Κυπριακού προβλήματος επειδή, χωρίς λύση του Κυπριακού, η Κύπρος είναι καταδικασμένη σε πλήρη τουρκοποίηση. Το έχω καταλάβει αυτό μέσα από μια διπλή μελέτη των γεγονότων, γεωπολιτικά και θεολογικά, κάτι που οι πολιτικοί δεν μπορούν να κάνουν, χρησιμοποιώντας τη θεολογική προσέγγιση των γεγονότων. Το Κυπριακό πρόβλημα θα λυθεί στο πλαίσιο μιας γεωστρατηγικής αναδιάταξης. Το κύριο φαινόμενο που είναι ένας τεράστιος πόλεμος, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει στη Συρία και τώρα έχει εισέλθει στο Ιράκ. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην Ουκρανία την ίδια στιγμή. Αυτοί οι μικροί τοπικοί πόλεμοι θα ενωθούν σε έναν παγκόσμιο πόλεμο, όπου θα κινηθούν σε δύο φάσεις. Σε μια φάση, το «πεδίο δράσης» θα είναι η Μέση Ανατολή, αυτό που βιώνουμε τώρα με το λεγόμενο Ισλαμικό Κράτο. Η Ρωσία θα εμπλακεί κάποια στιγμή. Οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι η Γεωργία και η Τουρκία. Η Τουρκία θα καταρρεύσει. Όταν το είπα αυτό πριν από χρόνια, είπα ότι ήταν υπερβολή. Τώρα, το Υπουργείο Εξωτερικών και τα ξένα μέσα ενημέρωσης τα καταγράφουν ως γεγονότα. Έτσι, η λύση στο Κυπριακό δεν θα έρθει μέσα από τις διαδρομές ή τις συνομιλίες κανενός Προέδρου.
Διάφοροι συχνά επικαλούνται τις προφητείες του γέροντα Παϊσίου και ισχυρίζονται ότι έρχεται η καταστροφή της Τουρκίας. Πώς μπορεί ένας πατέρας της εκκλησίας να μιλάει για την καταστροφή ενός λαού, έστω και «απίστων»;
Δεν το επιθυμεί. Το προφητεύει. Ο Προφήτης είναι άνθρωπος με ανοιχτές αισθήσεις. Ακούει και βλέπει τα πράγματα πριν συμβούν. Το προφητικό χάρισμα υπάρχει στην εκκλησία, όπως ακριβώς υπάρχει και το θεραπευτικό χάρισμα. Γιατί όταν πρόκειται να θεραπευτούμε από μια ασθένεια, το δεχόμαστε, αλλά δεν δεχόμαστε την προφητεία; Αυτός ο άγιος μου είπε όταν ήμουν 20 ετών ότι θα γινόμουν επίσκοπο στον τόπο που γεννήθηκε. Μου είπε επίσης ότι θα έχτιζα μοναστήρια, και μάλιστα ο Παΐσιος σκιαγράφησε το αρχιτεκτονικό σχέδιο στο έδαφος. Δύο αυλές, είπε, όχι μία. Μία για τον λαό και μία για τους μοναχούς. Και τον ρώτησα: «Αλλά θα κάνω τέτοια πράγματα;» «Ναι», απάντησε, «όχι τώρα, αλλά αργότερα». Δεν είναι ο μόνος που προφήτευσε ο Παΐσιος. Θα σας πω για έναν γείτονά σας, είστε Μορφίτης. Στο Ζωδιακό το 1973, ένας από τους ψάλτες μας, ο Δημήτρης Πρωτόπαπας, είπε: «Α, παιδιά, και θα γίνετε πρόσφυγες, οι Τούρκοι θα ζήσουν στο χωριό μας».
Παρακολουθούσε τις δύο και αποκωδικοποιούσε τα γεγονότα, ίσως...
Άκου. «Θα είμαστε για πάντα πρόσφυγες, πατέρα;» τον ρώτησαν οι κόρες του. Όχι, απάντησε, «Πολλοί θα πεθάνουν στο στρατόπεδο προσφυγών, αλλά όταν ακούσετε ότι ιδρύθηκε μια νέα χώρα που ονομάστηκε Κουρδιστάν, τότε θα επιστρέψετε στην πατρίδα σας χωρίς πόλεμο». Εκείνη την εποχή, κανείς δεν ήξερε ότι υπάρχουν Κούρδοι. Έτσι, το χάρισμα της προφητείας δίνεται σε όλους τους ανθρώπους, αρκεί να καθαρίσουν τις αισθήσεις τους. Οι προφητείες των Ρώσων αγίων συγκλίνουν με τις προφητείες του Παϊσίου και του απλού ανθρώπου του Ζωδιακού Κύκλου. Το βιβλίο, Χατζηφλουρέτζος, της Μηλιάς Αμμοχώστου, η οποία πέθανε το 1967, περιγράφει ολόκληρη την καταστροφή του 1974 και τα γεγονότα που τώρα αρχίζουν να συμβαίνουν.
Δεν είναι πιθανό αυτό να είναι σύμπτωμα;
Τώρα, αυτό είναι θέμα πίστης σας. Αλλά υπάρχει κάποια επιδημία συμπτώσεων; Είναι τυχαίο ότι μου είπε ότι θα γινόταν επίσκοπος στον τόπο γέννησής μου, όπως και έγινε;
Υπάρχει ένα μεγάλο μέρος ανθρώπων που υποτιμά τη θρησκεία, ακόμη και τον ίδιο τον Θεό. Κάποιοι μάλιστα περιγράφουν τον Θεό ως «φανταστικό φίλο». Φαίνεται ότι αυτή η υποτίμηση ανάλογα με την εκπαίδευση του επιπέδου . Ανησυχείτε για αυτή την εξέλιξη, αν συμφωνείτε;
Διαφωνώ με τη δήλωσή σας. Αυτή τη στιγμή, το Άγιο Όρος βρίσκεται σε πλήρη άνθιση. Το επισκέπτονται όλοι οι ηγέτες του κόσμου. Όχι μόνο οι Ορθόδοξοι, ο Πούτιν και άλλοι. Στην εποχή μας, ο Άγιος Όρος καθορίζει τα πνευματικά πράγματα της Ρωσίας, της Γαλλίας, της Κύπρου και της Αμερικής. Πατέρες έφυγαν από το Άγιο Όρος και πήγαν και έχτισαν μοναστήρια στην Αμερική. Έχετε μεσάνυχτα. Τα τελευταία 40 χρόνια, περισσότερα από 20 μοναστήρια έχουν χτιστεί και ανακαινιστεί στην Κύπρο. Όλα αυτά έγιναν με χρήματα του λαού. Η Ρωσία κατάφερε να νικήσει τον αθεϊστικό κομμουνισμό και τώρα η ορθοδοξία της Ρωσίας λάμπει σε όλες τις γωνιές και οι Κινέζοι περιμένουν ποτέ που θα κατέβουν οι Ρώσοι για να τους διδάξουν τον Χριστιανισμό. Καταλαβαίνετε; Αυτό που περιγράφετε συμβαίνει σε ένα τμήμα της Δυτικής Ευρώπης και της Αμερικής, το οποίο, λόγω της προηγούμενης εισόδου του στον Ρωμαιοκαθολικισμό και τον Προτεσταντισμό, έχει την πνευματικότητα του δυτικού θρησκευτικού κόσμου. Αυτό που περιγράψατε ισχύει μόνο για τους Ρωμαιοκαθολικούς και περισσότερο για τους Προτεστάντες. Το Ισλάμ βιώνει ανανέωση. Η Ορθοδοξία βιώνει επίσης ανανέωση. Αυτό που λέτε ισχύει για τους Προτεστάντες, οι οποίοι έχουν τη θρησκευτική τους υπόσταση και δεν στοχεύουν στην αγιότητα. Τώρα, ο λαός μας, στο βαθμό που μιμείται τη δυτική κουλτούρα , φυσικά , αμφιβάλλει και αμφισβητεί την παράδοσή του. Αλλά όσοι γνωρίζουν την ορθόδοξη παράδοση και ζωή επιστρέφουν αμέσως στη ζωή των πατέρων τους. Πηγαίνετε να δείτε τις εκκλησίες. Είναι γεμάτες νέες οικογένειες, ενώ πριν ήταν γεμάτες ηλικιωμένους. Η εκκλησία βιώνει ανανέωση. Στην Ευρώπη, υπάρχει μια νέα τάξη πραγμάτων, και εμείς βρισκόμαστε στην Ευρώπη, και έρχονται νομοσχέδια που θέλουν να μας κάνουν Ευρωπαίους. Είναι το πρόσωπό σου όλη; Είναι συριακό, γιε μου. Είναι το πρόσωπο αυτού (του φωτογράφου) Είναι το δικό μου μέλος; Είμαστε άνθρωποι της Ανατολής. Μην σας ξεγελάει η νέα παγκόσμια τάξη, που θέλει να κάνει τους άνδρες γυναίκες και τις γυναίκες άνδρες, και χάνουμε την ταυτότητα του σώματος και της ψυχής μας.
Ποια είναι η απόφασή σας για την ομοφυλοφιλία;
Είναι ένα πάθος που η εκκλησία μπορεί να αξιοποιήσει και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αν υπάρχει μεγάλος αγώνας , να το μεταμορφώσει .
Πώς το ξέρεις;
Το έχω δει. Το ομολογώ σε πολλούς.
Είχα μια συζήτηση με έναν φίλο μου , ο οποίος, όταν του είπα ότι θα κάνω τη συνέντευξη, μου ζήτησε να σου πω τη γνώμη του. Μου είπε λοιπόν ότι αν ακολουθήσει τον λόγο του Θεού στην πραγματική κοινωνία, θα διαλυθεί. Διόρθωσε την κοινωνία και τότε θα είμαι καλός Χριστιανός. Πώς σχολιάζεις;
Στην εκκλησία, εμείς φτιάχνουμε τον εαυτό μας, όχι την κοινωνία. Ο Σκοπός μας είναι η αγιότητα, γιε μου, και η αγιότητα είναι μια προσωπική υπόθεση που επηρεάζει την κοινωνία. Όπως ακριβώς το κύτταρο επηρεάζεται πρώτα από τον καρκίνο, έτσι και όλο το σώμα γίνεται καρκινικό με τον ίδιο τρόπο . Το κύτταρο είναι το πρόσωπό μου και το πρόσωπό σου. Έτσι προσπαθούμε να μεταμορφωθούμε με τη βοήθεια του τριαδικού θεού και στη συνέχεια η μεταμόρφωση επεκτείνεται στην οικογένεια και την κοινωνία μας. Έτσι λειτουργεί ο Ορθόδοξος άνθρωπος. Ο φίλος σου επηρεάζεται από τη δυτική αντίληψη. Εμείς που είμαστε Χριστιανοί, έχουμε συντριβεί; Δόξα τω Θεό. Στη Συρία, οι Χριστιανοί προτιμούν να πεθάνουν παρά να χάσουν την πίστη τους. Έτσι δεν φοβόμαστε ούτε τον θάνατο. Από εδώ, καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει να είσαι Χριστιανός. Να μην φοβάται την κοινωνία και τα μέσα ενημέρωσης, ότι θα δημιουργήσετε μια κακή εικόνα. Αν ένας άνθρωπος φοβάται, σημαίνει ότι φοβάται να μαρτυρήσει τη χριστιανική του πίστη. Παίρνουμε το πρότυπο των αγίων. Δεν φοβόμαστε τον θάνατο , αφού πιστεύουμε στην αιώνια ζωή, Θανάση. Αλλά εσύ είσαι ο Αθανάσιος. Τι εννοεί ο Αθανάσιος; Αυτός που δεν έχει θάνατο. Ο θάνατος έχει νικηθεί από τον Χριστό. Αυτό που λέμε, το πιστεύουμε.
Διαφωνείς, λοιπόν, ότι η εκκλησία βρισκόταν σε κρίση το 2014.
Ποια κρίση; Η ανανέωση περνάει.
Υπάρχει έξαρση των ψευδοπροφητών; Ακούμε πολλά για τη Δευτέρα Παρουσία και τα σημεία των καιρών...
Παιδί μου, θα υπάρχει μια Δευτέρα παρουσία. Αλλά υπάρχει μια έξαρση των ψευδοπροφητών, και νομίζω ότι φταίει το διαδίκτυο. Ωστόσο, η εκκλησία μπορεί να διακρίνει τι είναι ψευδές και τι αληθινό. Ο Παΐσιος είναι άγιος στη συνείδησή μας, όχι μόνο για τις προφητείες του, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει να συμβαίνουν, αλλά και για τα θαύματά του και τη διδασκαλία του. Όταν ήταν ζωντανός και το πλοίο πήγαινε στο Άγιο Όρος, οι περισσότεροι άνθρωποι στο πλοίο πήγαιναν στον Παΐσιο. Μια ολόκληρη γενιά μεγάλωσε με τον Παΐσιο, τον Πορφύριο και τον Ιάκωβο. Είδαμε την αγιότητά τους. Αν δεν είχα την αγιότητά τους, δεν είχα αφιερώσει τη ζωή μου στον Χριστό. Έτσι, μπορούμε να διακρίνουμε τους ψευδοπροφήτες από τους αληθινούς προφήτες.
Έχετε μελετήσει το Κοράνι;
Αρκετά πολλά, ναι.
Πιστεύετε ότι προωθεί το μίσος;
Ναι. Λέει, «Όπου βλέπεις άπιστους (μη Μουσουλμάνους), αν τους καταστρέψεις, θα έχεις μεγαλύτερο μερίδιο στη χαρά του παραδείσου».
Θεωρείτε ότι κινδυνεύουμε από το Ισλαμικό Κράτος;
σίγουρα. Αύριο, μια ομάδα Τούρκων που ζουν στα κατεχόμενα μπορεί να μετατρέψει τα κατεχόμενα σε στρατόπεδο τζιχαντιστών, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι οι Ισλαμιστές του ISIS προμηθεύονται από την Τουρκία. Ξέρετε ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι αγωνιστές της αντίστασης όλων μας στην Κύπρο σήμερα; Οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι. Οι μεγαλύτεροι ήρωες αυτή τη στιγμή στην Κύπρο είναι οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι και ο ιερέας Ζαχαρίας του Αποστόλου Ανδρέα. Αυτοί είναι οι ήρωες, οι διάδοχοι του Μάτση και του Αυξεντίου. Όχι όλοι εμείς οι υπόλοιποι που παρελαύνουμε. Αυτά είναι θέματα επετείου. Πρόκειται για το να ρισκάρεις τη ζωή σου. Αυτό σημαίνει να είσαι ήρωας, για να μην μπορούν οι άλλοι να ζουν ελεύθεροι. Για μένα, οι σύγχρονοι ήρωες είναι οι φυλακισμένοι, εκτός από τον ιερέα που κρατά ζωντανή τη λειτουργία στα κατεχόμενα και, φυσικά, τους Τ/Κ δασκάλους. Φυσικά, υπάρχει ο κίνδυνος, όσο έχουμε κατεχόμενα εδάφη, τα κατεχόμενα, αγαπητέ Αθανάσιε, να γίνουν φυτώριο κάθε φανατισμού, είτε θρησκευτικού είτε εθνικιστικού. Ξέρετε πού ανήκουμε γεωγραφικά; Ξέρετε πού είναι η Κύπρος; Πάνω είναι η Τουρκία. Στα δεξιά μας είναι η Συρία, ο Λίβανος και η Αίγυπτος. και από κάτω είναι η Αίγυπτος. Είναι στόμα λύκου, και η Κύπρος είναι μέσα σε αυτήν. Όλη αυτή η λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου ονομάζεται Λεβάντε. Είμαστε λοιπόν στα σχέδιά τους. Ας μην τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Είμαστε στα σχέδιά τους. Και όχι μόνο εμείς, αλλά και η Ελλάδα, μέσω μεταναστών, που μπορούν να οργανώσουν επαναστάσεις.
Δεν υπάρχει κάποιος ανώτατος θρησκευτικός ηγέτης ή ομάδα θρησκευτικών ηγετών στο Ισλάμ για να τους «αφορίσει», καθιστώντας τους κατά κάποιον τρόπο αιρετικούς, στερώντας τους έτσι την εξουσία και την επιρροή πάνω σε επίδοξους νεαρούς οπαδούς με τάση προς τον εξτρεμισμό;
Αυτό δεν μπορεί να γίνει επειδή το Ισλάμ είναι πολυφυλετικό και όλες οι ισλαμικές χώρες είναι οργανωμένες γύρω από φυλές. Ο Μωάμεθ γνώριζε πολύ καλά ότι τους έδινε έναν κώδικα ζωής για να ζουν όλες αυτές οι αραβικές φυλές, κάτι που επέκτεινε τον Μωσαϊκό σε άλλες χώρες. Αυτή τη στιγμή, έχουμε δύο είδη Ισλαμισμού. Και αυτό που βλέπετε να συμβαίνει τώρα έχει ένα θρησκευτικό υπόβαθρο που οι Δυτικοί αναλυτές και οι «περιπλανώμενοι» συνάδελφοί σας δημοσιογράφοι δεν έχουν καταφέρει να αναλύσουν. Είναι οι Σιίτες και οι Σουνίτες. Στον Σιιτισμό, μπορείτε να δείτε ότι υπάρχει ηγεσία της περσικής φυλής. Αλλά αν μιλήσετε με τους Σιίτες της Συρίας, δεν θα σας πει ότι αναγνωρίζει τον Χομεϊνί της Περσίας ως «πατριάρχη». Κάθε φυλή έχει τον θρησκευτικό της ηγέτη. Αυτός ο κατακερματισμός του Μουσουλμανισμού σε φυλές δεν επιτρέπει αυτό που περιμένει, μια ανώτατη εξουσία. Το Ισλάμ κάποτε επιχείρησε αυτό το πράγμα, δηλαδή έναν πατριάρχη, και όχι μόνο σε θρησκευτικό επίπεδο αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία. Είναι μια πολιτική υλοποίηση μιας θρησκευτικής οργάνωσης. έγινε το χαλιφάτο.
Αυτό που προσπαθεί επίσης να δημιουργήσει το Ισλαμικό Κράτος...
Για να προσθέσω σε αυτά που λέτε. Αυτό θέλει να κάνει ο Ερντογάν. Η βαθύτερη επιθυμία του ήταν να γεμίσει αυτό το κενό, όχι μόνο θρησκευτικά αλλά και πολιτικά. Θέλει να γεμίσει αυτό το κενό, που υπάρχει στο Ισλάμ από τον 18ο αιώνα. Βλέπετε, δεν μπορούσε να παρακάμψει την Αίγυπτο. Όποιος θέλει να γίνει χαλίφης, δηλαδή ηγέτης του Ισλάμ παγκοσμίως, πρέπει να έχει προηγουμένως συμβουλευτεί την Κωνσταντινούπολη, τη Δαμασκό, τη Βαγδάτη και ιδιαίτερα το Κάιρο. Αυτός (ο Ερντογάν) πήγε και ενίσχυσε τη Μουσουλμανική Αδελφότητα, νομίζοντας ότι θα μπορούσε να κυβερνήσει την Αίγυπτο. Ο βαθύτερος λόγος για τον οποίο έκανε αυτή την κίνηση ήταν να τον προωθήσει σε χαλίφη μέσω της Μουσουλμανικής Αδελφότητας. Τότε είδε ότι ο Άσαντ, η άλλη μεγάλη πρωτεύουσα, η Δαμασκός, τον εμπόδιζε. Και προσπάθησε να ρίξει τον Άσαντ. Αν το αναμίξεις με τη θρησκεία, μπορεί να βγάλεις πολλά συμπεράσματα. Αν τα μελετήσεις μεμονωμένα, θα χάσεις την επαφή.
Πιστεύετε ότι οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται σε κρίση;
Ναι, και αυτό που συμβαίνει είναι μια τραγωδία. Στην Κύπρο, αυτό φαίνεται στα πολλά διαζύγια και στην αποξένωση των παιδιών στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας. Επίσης, η αποξένωση της νεότερης γενιάς από τη γη δημιουργεί έλλειψη ανθρώπων σε τσιμεντένιες πόλεις. Στην Κύπρο, λόγω των προσφύγων, σχηματίστηκαν οικισμοί γύρω από τις μεγάλες πόλεις. Ως αποτέλεσμα, δημιούργησαν τέσσερα τερατουργήματα. Αυτή η ερημοποίηση της υπαίθρου είναι το μέρος που ζω. Αυτό δημιουργεί ένα έλλειμμα στις ανθρώπινες σχέσεις. Όταν δεν έχει καμία σχέση με τα ζώα ή με τη γη, τότε νομίζετε ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια σχέση με τους ανθρώπους; Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος από τον Θεό για να είναι κοινωνικός , για να βρίσκεται συνεχώς σε μια σχέση. Αν και ο Θεός είναι ένας, αλλά είναι τριαδικός. Ένα ον σαν τον άνθρωπο, που είναι φτιαγμένο για να βρίσκεται σε μια σχέση, βάζει σε ένα κλούβι, που ονομάζεται διαμέρισμα ή γραφείο, μπροστά σε μια οθόνη, που του δίνει την ψευδαίσθηση της επικοινωνίας, αλλά αυτό το πράγμα δεν είναι κοινωνία. Δεν είμαι από εκείνους τους ανθρώπους που εξωραΐζουν τα πράγματα στην εκκλησία, και η εκκλησία είναι ελλιπής σε αυτόν τον τομέα. Η εκκλησία, αν θέλει να κάνει μια επανάσταση στο μεγάλο πρόβλημα του σύγχρονου ανθρώπου, που ονομάζεται πρόβλημα των σχέσεων, με το δικό μας, με την ψυχή μας, με τον πλησίον μας, με τη φύση, πρέπει να βοηθήσει τους ανθρώπους να επιστρέψουν στη γη, αλλιώς, όσα κηρύγματα κι αν. κάνουμε, θα είναι άνοστα.
Και τι κάνεις γι' αυτό;
Εδώ ασχολούμαστε με βιολογική γεωργία. Επομένως, η εκκλησία πρέπει να δώσει λύσεις. Τα μοναστήρια και οι επισκοπές κάνουν πολιτιστικό έργο για να δώσουν θέσεις εργασίας στους ανθρώπους και να διδάξουν πολιτισμό στους νεότερους. Πρέπει να ηγηθούμε αυτής της προσπάθειας, και δεν έχουμε ακόμη στον βαθμό που χρειάζεται, και αυτή είναι μία από τις αδυναμίες μας.
Ίσως η Αρχιεπισκοπή, η οποία έχει τις δυνατότητες, θα έπρεπε να βοηθήσει περισσότερο...
Ακριβώς. Αλλά ακόμα και εκεί, πρέπει να υπάρχουν άνθρωποι που θα ωθήσουν αυτό το όραμα επειδή θα είναι για το καλό μας, για λιγότερο καρκίνο, για μια καλύτερη σχέση μεταξύ των σωμάτων μας και της γης που μας γέννησε, και θα μπούμε μέσα. Είναι μια υγιής στάση. Η νεότερη γενιά θέλει αυτά τα πράγματα. Τα σχολεία στην περιοχή έχουν φτιάξει λαχανόκηπους. Δεν είμαι από αυτούς που εξωραΐζουν πράγματα στην εκκλησία. Υπάρχουν ελλείψεις και σε αυτόν τον τομέα.
Πιστεύετε ότι έρχεται μια κοινωνική έκρηξη λόγω της οικονομικής κρίσης;
Δίδαξαν στους ανθρώπους να μην αντιδρούν. Είναι επίσης λάθος των μέσων ενημέρωσης. Η αντίδραση που πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι σε τρία επίπεδα. Το ένα είναι καθαρά πνευματικό. Να μην αποδεχτεί το όραμα της νέας παγκόσμιας τάξης που καλλιεργείται από πέντε μυστικούς πράκτορες του χρήματος. Το άλλο είναι να αρνηθούν να δεχθούν τα ναρκωτικά που μας προτείνουμε και να αρνηθούν να δεχθούν το φαγητό που προτείνουμε.
Και πώς θα θεραπευτούμε;
Επομένως, πρέπει να έχουμε μια αντιπρόταση σε φαρμακευτικό επίπεδο. Και υπάρχει μια αντιπρόταση, η ολιστική ιατρική, αλλά την αντιμάχονται. Αλλά οι άνθρωποι δεν έχουν χρόνο να αντιδράσουν επειδή νομίζω ότι ο Μεγάλος Πόλεμος είναι κοντά και δεν θα μπορέσουμε να αντιδράσουμε . Επιθυμούμε ειρήνη, αλλά λέμε τι βλέπουμε να εξελίσσεται.
Ως Χριστιανός και ως Επίσκοπος, αγαπάτε τους Ισλαμιστές, τους Βουδιστές και τους Ινδουιστές;
Τους αγαπάμε, αλλά η αγάπη είναι μια λέξη. Ωστόσο, οι Ορθόδοξοι είναι οι λιγότερο μισαλλόδοξοι και συνήθως πληρώνουν τη νύφη της μισαλλοδοξίας των Καθολικών, των Προτεσταντών και άλλων. Η Ορθοδοξία έχει την πληρότητα της αλήθειας, της νηφαλιότητας και της ειρήνης.
Οι άνθρωποι θέλουν αποδείξεις για την ύπαρξη του Θεού...
Ο Παΐσιος είναι η απόδειξη, όπως και ο Πορφύριος και ο Ιάκωβος. Όταν οι άνθρωποι αποδεικνύονται, τι άλλο χρειαζόμαστε; Να εμφανιστούν οι άγγελοι στον παράδεισο; Θα υπάρξει ένα τέτοιο σημάδι. Μετά τον πόλεμο, θα υπάρξει ένα τόσο μεγάλο σημάδι. Κάποιοι θα νομίζουν ότι είναι η Δευτέρα Παρουσία, αλλά δεν θα γίνει. Και όλοι θα πιστέψουν, αλλά τότε η πίστη δεν έχει καμία αξία. Η πίστη έχει αξία τώρα.
Πιστεύετε ότι ήρθε η ώρα ο ελληνικός και ο τουρκικός λαός να ενωθούν ως ένας λαός ενάντια στις πολιτικές ελίτ, διεκδικώντας την ελευθερία τους;
Ούτε αυτοί θα έχουν χρόνο. Κατ' αρχήν, δεν υπάρχει τέτοια προοπτική, επειδή οι πραγματικοί ήρωες είναι, όπως είπαμε, οι ΤΚ εκπαιδευτικοί, ενώ οι δικοί μας αγωνίζονται για τις εφάπαξ συντάξεις και τους μισθούς τους. Η εκτίμησή μου -ελπίζω να κάνω λάθος, ελπίζω να κάνω λάθος- το λέω δύο φορές, είναι ότι είμαστε κοντά στον μεγάλο πόλεμο. Το 2012, στην πορεία των Μορφιτών, είπα το ίδιο πράγμα τόσο στον πρώην Πρόεδρο Χριστόφια όσο και στον Νυν Πρόεδρο Αναστασιάδη. Το 2012, όταν δεν υπήρχε ούτε το ISIS ούτε η ουκρανική κρίση, είπαν ότι τόσο ισχυρά γεγονότα έρχονταν στην περιοχή μας που δεν ήταν σημαντικό να μιλάμε για το αν είχαμε συνομιλίες με τον Έρογλου ή όχι, για τι θα μιλούσαμε και για τι δεν θα μιλούσαμε. Τους είπαμε ότι πρέπει επιτέλους να βγούμε από τον κυβερνοκεντρισμό μας, να κοιτάξουμε τους γείτονές μας, που πηγαίνουν, τι θέλουν, ποια είναι τα σχέδιά τους και να μελετήσουμε τη γεωπολιτική μέσα από το πρίσμα της θρησκείας. Μας είπαν ένα μήνυμα, και το άκουσα, και τους είπα: πρόεδρέ μου, κάντε συνομιλίες, γιατί πρέπει να κάνετε συνομιλίες επειδή είμαστε άνθρωποι του διαλόγου και της ειρήνης, αλλά βιαστείτε αργά. Τρέξτε αργά. Τους άρεσε. Είναι και οι δύο μορφωμένοι άνθρωποι. Τους άρεσε. Ο Αναστασιάδης, πιο τρομερός για τη λύση, όμως, πέρυσι όταν τον είδα και μιλήσαμε κατ' ιδίαν, ότι τα πράγματα ήταν εύκολα. Ο Αναστασιάδης πιστεύει ότι το φυσικό αέριο μας επιτρέπει να διαπραγματευτούμε με ίσους όρους , και είπε ότι το φυσικό αέριο επιτρέπει στους Τούρκους να έχουν αυξημένες προσδοκίες από εμάς και ότι, ως αντίβαρο, θα φέρουν νερό από την Τουρκία. Και του είπα : Τι θα κάνετε ενώ κάνετε συνομιλίες , ξαφνικά οι Τούρκοι βγαίνουν στο Αιγαίο και διεκδικούν τα Έξι Μίλια ; Θα κάνετε συνομιλίες; Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, οι Τούρκοι δεν είναι στο Αιγαίο, αλλά είναι στα ανοιχτά της Λάρνακας και της Λεμεσού, διεκδικώντας τον θαλάσσιο χώρο μας. Διακόψαμε τις συνομιλίες, και η Ελλάδα, έχω ένα μεγάλο παράπονο γι' αυτό, θα έπρεπε, αν ήταν πατρίδα, τουλάχιστον να είχε πάρει τον πρέσβη της από την Άγκυρα και να τον είχε φέρει πίσω. Η μόνη αδυναμία της Τουρκίας είναι οι ηγέτες της και η φιλοδοξία τους να γίνουν χαλιφάτο. Ο Πουλίν ο μεταλλαγμένος, ο Θεός το καραμούτ. Ο Θεός έχει και αυτός τα σχέδιά του. Δεν είναι μόνο η Τουρκία που έχει σχέδια.
No comments:
Post a Comment